lördag 18 mars 2017

Sista inlägget från England

Det är med sorg i hjärtat och tårar i ögonen som jag skriver detta inlägg. Detta inlägg kommer vara det sista från England från min sida.

Dagen har varit fullspäckad precis som alla andra dagar, jag, Emelie, Kevin, Pauline och en vän till henne åkte till ett ställe där de hade odlingar och där man kunde köpa allt som trädgården behöver, men det fanns även en stor avdelning med inredning, smycken och sådant. Efter shoppandet åkte vi vidare till ett café (jag skulle kallat det för restaurang) där vi åt lunch tillsammans med en av de andra värdfamiljerna. Caféet var inte ett vanligt café utan det var i en gammal industribyggnad typ. Där de hade utställning av gamla bilar, kläder inspirerade från 1950-talet och framåt och massa andra coola grejer. Efter vi ätit åkte vi till en by där vi tog en fika och fortsatte shoppandet. Sen bar det hemåt och jag började packa mina resväskor. Är inte klar på långa vägar så måste gå upp i tid imorgon.

Sen var det farewellparty på schemat, vi åt middag tillsammans med alla andra värdfamiljer och några av dess vänner. Vi sjöng nationalsången, dansade små grodorna och hade quiz. En lyckad kväll. Jag kommer verkligen sakna alla här, de har varit fantastiskt och detta är något man aldrig kommer att glömma. En upplevelse för livet. Nu måste jag sova för att orka upp imorgon och resdagen som vi har framför oss. Morgondagen kommer bli tuff, att säga farväl till personer som man klickat med är inte lätt. Men jag kommer åka tillbaka, det är en sak som är säker. Hoppas ni uppskattat bloggen under tiden vi varit här!

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar