torsdag 16 mars 2017

Restaurang besök, sista praktikdagen och kolgruvsmuseum

Igår var vi ute och åt på restaurang för att fira att både jag och Emelie fyllt år. Först hade vi tänkt att vi skulle åka till Wakefield, men det var så otroligt mycket trafik så vi vände och tog en restaurang i Ossett istället. Det var supermysigt och trevligt! Efter besöket på restaurangen åkte vi hem och vände i dörren i princip, vi gick vidare till Jenny och Ali som är ungdomar i våran ålder, där deras familj tar emot en svensk elev. Vi hade en jätterolig kväll, fylld med massor av skratt!

Detta var varmrätten som jag valde, de andra tog pasta och hamburgare!

Idag var det även den sista dagen på praktiken, jag har verkligen haft det så bra som man kunnat. Det var sorgligt att det var dags att lämna café Wellgate, jag kommer sakna många från personalen där. Det brände lite i ögonen när man skulle gå därifrån... När jag skulle gå fick jag även en gåva, en chokladask och ett kuvert, jag har dock inte öppnat det än men ska göra det så fort som jag bloggat klart!

På bilden syns ingången till Caféet och även gåvorna jag fick.

Efter jag lämnat caféet kom Pauline och hämtade upp mig och så åkte vi till skolan och hämtade upp de andra och åkte senare vidare till kolgruvan, som nu är ett museum. Det var nog en av de coolaste upplevelserna som jag varit med om i hela mitt liv, helt fantastiskt! Guiden som tog oss genom gruvan har själv jobbat i den, han var så personlig och gjorde hela rundturen så bra! Sen blev det såklart shopping i museets shop. 


Ikväll kommer Anders, Karin, Carol och Jackie och äter middag här, så nu ska jag ta en dusch och kanske en promenad, sen blir det att hjälpa till med dukning och sådant. Hoppas ni har det bra i Sverige, vill bara säga att vi har solsken och vårväder här 😉

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar