måndag 13 mars 2017

Första arbetsdagen


Nu är jag hemkommen efter första praktikdagen, den har varit helt underbar. Kom dit klockan 9.00 imorse och blev så varmt välkommen till Café Wellgate. Personalen var helt underbar, mysiga lokaler och framförallt deras varma mottagande. Arbetsuppgifterna har varierat under dagen, det har varit allt från servering av mat till att vika servetter. Det är verkligen helt fantastiskt här i England, mysiga och framförallt trevliga människor, bra väder, väl anordnade dag- som kvällsaktiviteter. Jag är så tacksam att jag fick möjligheten att åka med på resan.

Lunchen som jag blev bjuden på, kyckling och baconpanini med chips (?), sallad och coleslaw. Supergott! 😄

De andra eleverna mötte upp mig när jag slutat för dagen vid 15.30 och vi gick in på en mataffär och köpte lite godis och andra sötsaker. 

Jag och Emelie fikade med godsakerna vi köpte, "mini rolls" var en hit, det var som en drömrulltårta som doppats i choklad, såklart drack vi te till det.

Ikväll står filmkväll på schemat, nu är det dags för dusch och middag! 😃

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar