tisdag 14 mars 2017

Dagen på praktiken och middag

Det var verkligen full fart på Caféet idag! Väldigt roligt har det varit, har även fått prova på den allt för komplicerade kaffemaskinen idag. Det slår mig hela tiden hur tacksam jag är att fått denna chans. Anders och Karin kom till caféet och kollade att jag skötte mig, så jag fick servera deras fika och pratade en stund med dem. Arbetslivet som jag har fått prova på är som i Sverige men skillnaden är kunderna, alla kunder är så otroligt trevliga och uppskattar verkligen arbetet som utförs! 


Eftersom Café Wellgate ligger på torget där marknaden var idag passade jag på att gå ut och kolla vad de hade att erbjuda. Hittade ett väldigt fint halsband till min hund Rocco som han skall få när jag kommer hem, priset var endast 2pund vilket motsvarar ca 24 svenska kronor, ganska otroligt då det var god kvalitet.

Lite bilder från torget där marknaden var, nu syns det kanske inte jättetydligt men det var fullt med utställare på hela torget och längst "gågatan".

Sanna, Emelie, Kevin och Ken mötte upp mig när jag slutat och efter en sväng på marknaden, blev det fika på caféet jag arbetar på. 


Idag var det min och Emelies tur att laga maten, Pauline hade köpt pasta, tonfisk och en sås som man skulle blanda ihop. Det blev helt underbart gott och jag undrar om det finns en svensk motsvarighet till detta!

                                    
Såhär blev det, kanske inte ser så mycket ut för världen men ack så fel man kan ha ibland!

Nej nu måste jag göra mig ordning för kvällens bravader med quiz och pubkväll! 👋😋

/Clara 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar